Drama

0kommentarer

i dag så hade vi drama-seminarie i skolan. Det var faktiskt förvånansvärt roligt och tiden gick fortare än vad jag hade trott. Så här såg min dag ut :

Vaknade vid åtta och snoozade klockan. Ramlade ur sängen vid halv nio och gick som en zoombie till duschen där jag ställde mig och dog i ja, kanske 20 minuter. Jag kan tala om att det var hur skönt som helst.

När jag klev ur duschen så hade Sannebanan varit så himla söt och gjort gröt och thé samt tänt de tre ljusen på adventsljusstaken så det var bara att sätta sig ner och mumsa och prata lite.

Vid kvart över nio så kom Johan hit och vart även han serverad gröt av Sanne. De skulle fara till björnön och åka pulka idag då de inte hade lektioner fören klockan fyra i eftermiddag.

(Observera att Johan ser ut som att han ska överleva i vildmarken i flera veckor på den sista bilden. Bilderna går att klicka på för att se dom större)

Sedan släpade jag mig ut i kylan och for till skolan.

(Så otroligt taggad inför att gå ut i kylan och fara till skolan)

Väl i skolan så var halva klassen förvirrade då vi skulle vara i en sal som vi inte varit i förut så vi sprang runt över halva skolan för att hitta den. Väl där så hade vi som sagt drama, vi fick leka lite olika lekar, bla pepparkaks kull med ljudeffekter. Vi skulle även göra sammarbetsövningar, två grupper och så skulle vi sortera grupperna efter först längd sedan ögonfärg och sedan ålder och detta utan att prata med varandra. Klurigt värre men min grupp vann med 2-1.

Vi skulle även iscensätta ett "vykort" med situationer som kan uppstå i skolan. Vid denna övning var man 4 personer per grupp. Sedan gjorde vi en övning där man fick ta ett ord eller snarare en egenskap och så skulle man i grupper om fyra eller fem spela upp ett scenario utifrån dessa egenskaper. Lite klurigt men samtidigt väldigt roligt.

Dock drog vi ut på tiden så jag missade min buss hem men inget ont som inte för någonting gott med sig , jag fick sällskap av josefine som skulle vänta på sin buss med så vi fördrev tiden ganska enkelt =)

När jag sedan satt på bussen så fick jag ett samtal från Academic Work att dom vill att jag kommer på intervju på måndag. Det tackar och bockar vi för.

Fick även ett riktigt läskigt samtal från nån kille som ville köpa mina använda strumpor? Eh, nej tack! Snacka om att jag vart chockad då jag satt där i bussen och njöt av att få vila lite. ojojoj! Vilka människor det finns här i världen! :S

Kommentera

Publiceras ej