God dag mina vänner

1kommentarer

Så mycket vackert det finns i världen, så många vackra ord det finns skrivna. Har ni någon favorit författare? Jag har sedan några år tillbaka fått bekanta mig med Oscar Wilde och jag är nog lite kär på honom. Satt och googlade lite på mr Wilde och hittade några citat som jag idag skulle vilja lyfta och göra er uppmärksamma på. Denna fanatsiska författare hade verkligen ordets gåva.

"Män vill alltid vara en kvinnas första kärlek. Det är deras klumpiga fåfänga. Kvinnor har en mer begåvad instinkt. De vill bli en mans sista kärlek."

"Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt."

"Den gifte mannens lycka är de många kvinnor han inte har gift sig med."

"Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt."

"En mask avslöjar mer än ett ansikte."

"Inget gör mig så smickrad som att bli kallad för syndare."

"Kvinnans styrka ligger just i att man inte kan förklara den."

"Det är skamligt att det finns en moral för kvinnor och en för män. Jag tycker att det inte skall finnas någon moral alls."

"Varje kvinna blir lik sin mor - det är hennes tragedi. Ingen man blir lik sin mor - det är hans tragedi."

"Egoism är att leva som man vill leva, det vill säga att kräva av andra att de lever så som man vill."

"Intuition är den egenskap som säger en kvinna att hon har rätt, vare sig hon har det eller inte.."

 


1 kommentarer

fia

26 Nov 2009 21:12

Tänkvärt!

Kommentera

Publiceras ej