all alone

0kommentarer

Tjipp!

Nu har R precis klivit ut genom dörren för att fara till Landskrona. Dumma hans chef som ringde halv ett(!) idag och berättade att han behövde fara ner dit och jobba, och att han dessutom var tvungen att fara redan ikväll. Bra framförhållning? Nej skulle inte vilja påstå det! Så nu är han borta till onsdag natt, sedan far han till norge över helgen from torsdag dag och sedan tillbaka till landskrona som det ser ut. Lycklig? Näe. Vi ses inte på ca 2 veckor.. suck.

Men det possitiva är ju att vädret är underbart, jag har helt underbara fantastiska vänner, jag får massa tid till att plugga samt att det faktiskt är bra för våran ekonomi. Myckret bra.

Usch vad gnällig jag har varit de senaste dagarna. Men jag måste erkänna att jag är faktiskt inte så här gnällig i det vanliga livet. Det är lättare att vara glad och possitiv om jag får gnälla av mig här inför min osynliga publik som ändå inte verkar ha någonting emot att jag gnäller mest hela tiden. =P

Men som sagt, jag är betydligt mer possitiv i verkligheten. =)

Just nu läser jag en bok till skolan, Simmar-emma av Emma Igelström. Den är väldigt bra och lättläst men otroligt jobbig att läsa. Alla texter som vi har till seminariet om ätstörningar är jobbiga att läsa. Det är tugnt att läsa om behovet av kontroll. Det är tugnt att läsa om hur människor tänker och resonerar, hur dom blir fast i falska självbilder.. Ja, det är jobbigt och jag mår sjukt dåligt. Men det är bara att ta sig igenom det så man blir godkänd.

Nu åter till den roliga läsningen.. puh...

Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej