Ibland så kan man allt börja fundera

2kommentarer

Jag läser nog lite för mycket, och i kombination till det så analyserar jag och tolkar.

Idag så talade jag med en bekant och skämtade lite med denne och vart helt plötsligt avsnäst. Oj! Ja det är sådant som händer, alla kan ha en dålig dag eller bara en dålig stund. Inget att hänga upp sig på.

Försökte även tala med min bekanta lite senare på dagen och denna gång så sket densamme uppenbarligen i att lyssna då denne abrupt avbröt och började tala om någonting helt annat mitt i en mening.
Jag inser själv att jag säkert är jätte töntig som blir ledsen över sådana småsaker men det är sådan jag är som person.

Sedan så skrev jag att jag läser för mycket. Ja, folk har åsikter om det här förbannade vädret och jag läste nyligen en intressant åsikt. Att man ska sluta gnälla och se allt det possitiva i stället - men om det är personliga saker man vill gnälla om så är det okej.

Personligen så brukar jag känna mig mer bekväm med att gnälla om petitesser som vädret till folk än att blotta hela min själ. Men det är sån jag är.

Jag vill bara säga en sak till alla er som konstant kommer med komentarer som "Analysera inte så mycket", "Grubbla inte så mycket", "Det blir inte bättre för att man tänker och överanalyserar allting". Nä jag vet - Men det är sån jag är! Jag tänker, jag grubblar och jag överanalyserar! Och ja jag kan gnälla om vädret när det är -22 grader i slutet av februari. Det är inte helt okej! Tycker ni då inte om mig som jag är så är det okej med mig. Ni behöver inte. Jag är less på att ändra på mig och anpassa mig efter alla andra.

Nu är der slut med det. Jag tänker vara den jag är och det får ni köpa. Och jo, jag respekterar andra åsikter och förstår att det är jobbigt att höra folk gnälla om att det är kallt om man själv älskar vinter. Men dem måste ju inte jag tala med och jag behöver inte gå in på deras sidor på internet och läsa om att vintern är så underbar då jag inte delar den åsikten. Men det får stå för mig.

Oj, shit vad deprimerad och trist jag låter.. Hmmm... aja det får vara så. Min blogg- mina tankar. Jag behövde ventilera litet.

Nu ska jag lägga mig och sova en stund! 

2 kommentarer

Jenny

22 Feb 2010 19:29

Stå på dig Sandra! Va den du är och låt ingen ändra på de, du får ha dina åsikter å "gnälla" över de du inte tycker om! Alla e ju olika så är det bara! Vi tycker iaf om dig precis som du är =) Kram från oss å en extra från Adam =)

Anna

22 Feb 2010 21:12



Sandra ska vara den Sandra alltid varit!:)

Kommentera

Publiceras ej