Sjuk

1kommentarer

Sjuk kan man vara på en miljard olika sätt. Man kan vara förkyld och ha feber så man sover under tre duntäcken på nätterna. Rosa, svart och vitt. . nej då jag fryser inte.



Sen kan man vara lite allmänt sjuk också vilket jag är för det mesta =P

Imorgon så ska min projektgrupp hålla i ett seminarium om folkhälsa.

De elva målområdena är följande:

1. Delaktighet och inflytande i samhället

2. Ekonomisk och social trygghet

3. Trygga och goda uppväxtvillkor

4. Ökad hälsa i arbetslivet

5. Sunda och säkra miljöer och produkter

6. En mer hälsofrämjande hälso- och sjukvård

7. Gott skydd mot smittspridning

8. Trygg och säker sexualitet och en god reproduktiv hälsa

9. Ökad fysisk aktivitet

10. Goda matvanor och säkra livsmedel

11. Minskat bruk av tobak och alkohol, ett samhälle fritt från narkotika och dopning samt

minskade skadeverkningar av överdrivet spelande.

Låter det spännande? Njaaaa... fast lite spännande är det. Men det r rätt så segt att sitta och läsa om vill jag lova. Puh!



bilderna vill inte med mig idag så dom får bli sneda. Hoppas ni överlever =)

Tänkte bara bjuda på denna söta bild av Alex och Maddo =) Jag har en otroligt rolig projektgrupp. Jag har haft tur jag ;)



I fredags så var R med mig till skolan och umgicks lite med min klass, sedan gick vi och drack en öl och åt middag. Vart även utgång sedan. Dock så vart jag dyng sjuk efter helgen så det känns ju inte så där jätte värt i efterhand men det var trevligt för stunden =) Och ni som känner igen den ser även att jag har världensäldsta tjocktröja på mig, haha! =) Fint skare va ;)

Får se om jag orkar lägga upp lite mer bilder senare eller om det rinenr ut i sanden som det brukar göra =P Tjingeling!

1 kommentarer

Maddo

03 Feb 2010 20:01

Ja, fy utan gruppen hade jag tamitusan inte vetat vart jag skulle ta vägen!

Kommentera

Publiceras ej