Första dagen på GU

1kommentarer

Hejsan!
Nu har jag tagit mig ett välförtjänt bad för att mjuka upp min stela och frusna kropp. Tycker ni inte att det är helt underbart att få lägga sig i ett brännhett bad som luktar gott av något roligt badsalt eller badskum? Jag älskar det i alla fall - det enda som saknades var ett glas vin och Richard som sällskap så hade det vart helt perfekt!

I alla fall. Min första dag.

Somnade någpn gång efter klockan ett i natt för jag var så nervös så jag hade ont i magen, inte helt okej! Klev upp runt 20 över sex och packade ihop mig själv oc grejerna jag skulle ha med mig, hittade inte min sladd till datorn som jag skrev i morse, för den låg på byrån i klädkammaren upptäckte jag i sista sekund. Hittade dock inte min handsfree till telefonen så jag fick ta ett par andra lurar bara för att kunna lyssna på lite musik på bussen. Tidspessimist som jag är så stod jag ute och väntade på bussen ca 15 minuter innan den kom, bra Sandra!

När jag kom till Göteborg så klaffade bussen perfekt med spårvagnen som jag skulle åka två eller tre hållplatser med så jag var framme på skolan ca 08.00. Registreringen började klockan 09.00. Gick runt där ett tag och sendan satte jag mig utanför salen för att vänta. Det satt en annan tjej där så jag tänkte att ja varför inte och började försöka föra en konversation med henne. Medans jag försökte samtala med henne så kom det en kille också och jag bjöd in honom i samtalet med, jag menar vad ska vi annars göra i ca 30 minuter? Sitta tysta och titta in i väggen? Dom var trevliga, svarade på tilltal och så men någon vidare konversation vart det inte då dom inte sa mer än nödvvändigt. Så det blev tyvärr en lång stund av at kolla in i väggen medans fler människor (som alla undvek att ta ögonkontakt) droppade in.

Vi hade introduktion till ca 10.10 och sen fick vi "fika" och när jag plockat ihop mina grejer och går ut från klassrummet där vi var så tar en av tjejerna i klassen insiativ och frågar om jag vill följa med ner till kafeterian och fika. Jo visst! vad roligt en social människa! :D

Det visar sig att hon heter Maddo (Madelene egentligen men hon presenterade sig som Maddo så jag antar att man inte ska säga Madelene) och är 25 år. Hon har tidigare läst till förskolelärare och kommer ursprungligen ifrån Stockholm. vi hade jätte trevligt och på lunchen så förljde jagmed hem till henne för att rasta hennes blyga hund Tessan. Så då fick jag en liten rundtur också + vardagsmotion. =D Hell yeah!

Efter lunchen hade vi lite biblioteks information - snacka om att det var töligt! Hade tänkt låna en av böckerna som vi har som kurslitteratur och inser att jag måste fara till ett annat bibliotek för att låna den. Suck. Maddo hjälper mig att hitta rätt och efter en oändligt lång trappa å hittade jag till Biomedisinska biblioteket - tror ni att boken fanns kvar? Eh, näe. Suck! Aja, tänkte ställa mig i kö på den i alla fall så kanske man slipper köpa bokhelvetet. ;) Så fick jag mig i alla fall en tur till Sahlgrenska och tillbaka + lite mera motion. Jag r ganska nöjd med den här dagen =)

Nu tänkte jag ta och läsa lite ur artiklarna som finn på internet så man har koll inför morgondagens föreläsningar =)

A just ja, vart även hembjuden på "Vimmel" hos Maddo och hennes kombo den 30/1 tror jag det var. Himla trevligt att hitta någon som man går så pass bra ihop med redan första dagen. Så vad var jag orolig för? =D

Tjingeling raringar!

1 kommentarer

Anonym

19 Jan 2010 20:15

-mummel- Jag är 24 ;) hihi. Ja, himla roligt också att vi kom i samma grupp idag! Yäjje!! :D Roligt att du har blogg också! Säg till om du vill ha designhjälp! :) Kan liiiite design om du vill ha samma grundmall som www.dreammaddo.se/blogg Du kan ändra header och bakgrund och personlig bild om du vill alltså. :) När jag nu har tid, men... bla bla! Ses imorgon! =)

Kommentera

Publiceras ej