Hygien

3kommentarer

Vi är vandrande bakterie-högar allihop! Vi är täckta av microorganismer! På huden, i munnen, i halsen, i magen. Usch jag dör!
Vi har ungefär 10 gånger så mycket bakterier på oss som vi har egna celler.

"Det är ju trevligt att tänka sig - man är aldrig ensam" - Föreläsaren

Jo men vad trevligt.
Är alla farliga då? Nej iofs inte men det låter ju rätt så äckligt!

Vad är hygien?
Vad är smuts?
- Saker som ligger på fel ställen. T ex majonäs i tuben eller burken är helt okej men på bordet eller golvet så är det smuts.
Vad är farligt?

"Du är varm och fuktig hela tiden mer eller mindre, fuktigare längre ner" - Föreläsaren till Maddo!

"Vi ligger ju i sängen och skaver, skaver av oss" - Föreläsaren

"Jag tycker ju om att bada, och simma med mina microorganismer" - Maddo

You just had to be there to understand. En av de roligaste(och äckligaste) föreläsningarna vi har haft. Har fått skratta en hel del. =)

3 kommentarer

Maddo

31 Mar 2010 17:47

Hahahaha, så jävla underbart!! =)



Min hundjävel har ätit kycklingben, tror du jag är arg på henne? MORR!!

Maddo

31 Mar 2010 17:47

...microorganismerna hälsar.. ;)

Anna

01 Apr 2010 19:17

Nere vid torget:) Måste dit snaaaart!:)

Kommentera

Publiceras ej