Trasig tand

2kommentarer

Jag har en period nu haft en trasig tand men tänkt att "så länge den inte gör ont så får det vänta tills jag har mer pengar och råd att gå till tandlkaren". Igår kväll så började jag få ont i min tand.. fruktansvärt ont. Vaknade även mitt i natten av att jag hade ont och kunde inte somna om. Låg vaken flera timmar innan jag till slut slumrade till.

När jag vaknade igen i morse så var det lika dant, gör förbannat ont i hela munnen nu vilket resulterar i att jag inte kan äta. Inte för att man har någon vidare matlust när man har ont men ändå.

Jag skulle jobbat idag, det var bara att ringa till jobbet och säga som det är, jag har en trasig tand som hindrar mig från att sova och den Måste lagas... usch jag får så dåligt samvete när jag måste ringa och "sjukskriva" mig från jobbet. Men vissa saker kan man inte styra över. Jag får skylla mig själv som inte fixat tanden tidigare.

Gnälll gnöl.... Det ska ni veta att det är inte allt för trevligt det här. =/ Jag vill ha min mamma! Men kokat vatten lindrar något iaf.. det är ju bra.. Nu måste jag försöka vila en stund innan jag ska till tandis och fixa tanden. Samt att jag ska skicka iväg ett skolarbete... tjingeling!

2 kommentarer

Maddo

06 May 2010 09:27

Testat antiinflammatoriskt munskölj från apoteket? Såtillvida det inte är ett hål såklart. Men det är lite billigare än tandläkaren.



Kl 12.00 ses jag och alex så hoppas du orkar och hinner skriva tills dess. KRAMAR!

Sissi

06 May 2010 11:12

Naa din stackare. När jag hade inflammation i min visdomstand så sköljde jag med ett speciellt munskölj som hjälpte. Ett tips :)

Hoppas allt är bra med dig. Tänker ofta på er och vill gärna ses snart. Kanske vi kan ta något tillfälle i sommar och göra något kul?! :). puss min söta vän

Kommentera

Publiceras ej