Hektisk dag

3kommentarer

Idag var jag hos BM sen kom psykologen hit och efter det var det föräldrautbildning där vi tränade lite psykoprofylax.

Samtalet med psykologen gick ganska bra, vi pratade mycket om stöd runt omkring, vilka man kan vända sig till och hur stor del dom har av ens liv. Störst del i mitt liv (förutom Richard och min mamma som jag träffar i princip varje dag nu) har två vänner som tyvärr bor väldigt långt bort. De tar sig alltid tid att prata när jag hör av mig och framför allt så hör hon ofta av sig till mig. De låter mig gnälla och må dåligt och säga alla hemska saker jag tänker, med andra ord spy galla över dem, och de säger inte att att jag ska njuta av graviditeten eller påpekar hur egoistisk och otacksam (det känns som jag är det i alla fall) jag är. De försöker oftast avleda min uppmärksamhet med massa trivala spörsmål och det är underbart.

Jag är dålig på att uttrycka tacksamhet, speciellt nu när allt känns som skit. Men jag är så otroligt tacksam för att psykologen fick mig att inse vilket kanonbra stöd jag har hos dessa personer trots att vi bor så otroligt många mil ifrån varanda och inte kan träffas.

Idag är jag tacksam för Evelina och Maddo. Jag är glad att de finns i mitt liv och hela tiden försöker.

3 kommentarer

Maddo

24 Nov 2010 23:08

Tycker du uttrycker tacksamhet mest hela tiden! Men det är alltid bra att få höra det en gång extra (ego-boost om inte annat! ^^)



Och på frågan om varför jag inte väljer att plugga i norrland så har tanken slagit mig, det vet du. Men som bostadsläget ser ut just nu är januari ingen bra tidpunkt.. :( Hur mycket jag än vill. Men kanske till sommaren :) <3

Evelina

25 Nov 2010 09:12

Åh min pluttinuss :) puss på dig mina fina böna

Klara

25 Nov 2010 15:46

Vi sparar redan nu och sen kommer han få extrajobba med snöröjningen i vinter :)Och sen kommer vi få bostadsbidrag efter nyår :) Och så kommer jag få pengar från försäkrningskassan på mellan 15000-25000:- Så det ska nog inte vara nbågra problem :)

Kommentera

Publiceras ej