Lite possitiva saker händer också

2kommentarer

Vi har gått in i ny vecka, 33 + 2 idag, och jag har äntligen fått lite hjälp. Läkaren på spec. mödravården var hmm.. inte den bästa jag träffat men hon ordinerade i alla fall ett högre tablett intag per dag så nu är jag uppe i att äta 8 tabletter/dag vilket gör att jag faktiskt orkar iaf diska lite, eller laga lunch åt mig själv.

Har fått träffa en sjukgymnast idag så jag har fått låna hem en TENS (tror jag dom heter) som jag ska använda 2-3 gånger per dag samt att jag fortsätter med akupunkturen 1gång/vecka.

På onsdag så ska jag tillbaka till min BM och sen på eftermiddagen så ska jag träffa en psykolog och prata med denne om frustrationen jag känner över att inte kunna göra ens de enklaste saker.


Magen idag.

Igår så upptäckte vi att magen börjat sjunka lite, när jag låg ner så kunde man känna Kottes huvud långt låångt ner. Det var skit häftigt men rätt läskigt ändå.. jag fattar bara inte att det ska ut en unge ur mig? Så sjukt läskigt!

2 kommentarer

Jezzica

19 Nov 2010 13:18

Ja, tack för tipset! Tror dock tomten får komma med en vagn snart orkar inte leta längre, haha! :P Tråkigt och höra att det går tungt för dig, jag tänker inte säga nån klyscha som "det är så värt det" bla bla bla. Det gjorde mig vansinnig när folk sade sådant när det var som tyngst och allt bara gjorde ont. Jag försökte iställer peppa mig mentalt med att det kommer göra mera ont när det är dags. Försök härda värken så gott det går. Men enligt min åsikt finns inga bra tips, man vet bara själv vad som är bäst för en! Bra att du fått TENS, du vänjer kroppen med den maskien och kan ha BRA nytta av den vid förlossningen! :D Det är läskigt när man känner skallen, minns att jag gjorde det när jag duschade en gång-Jag höll på och kola, haha! Jag håller tummarna för dig att det går bra, du har en styrka inom dig, du ska se när du ligger och krigar på förlossningen. Även om det är tungt nu kommer du bli starkast i världen av hela upplevelsen. Lycka till! :)

Cattis

21 Nov 2010 10:04

vilken liten mage du har :) skönt att slippa känna sig som en flodhäst va ? =) när kommer kotten?? kram

Kommentera

Publiceras ej