Äckelpäckel

1kommentarer

Jag känner mig helt fruktansvärt äcklig och vidrig, varför? Jo jag läcker!! Kul? Näe.. jag hade ju trott att jag skulle få vänta med amningsinlägg tills jag började amma i januari men så verkar inte vara fallet.

"Ibland kan det hända att man läcker råmjölk under graviditeten. Det är den första näringsrika mjölken som blir barnets första föda. Trycka aldrig ut mjölken eftersom det stimulerar mjölkproduktionen dvs. risken att det kommer mer. Det är mest i slutet av graviditeten som det här inträffar. Rinner det besvärande mycket så kan du köpa amningsinlägg på Apoteket och lägga dem i BH:n för att slippa få stora fläckar på tröjorna.
Om du läcker råmjölk eller inte har ingen betydelse för den riktiga mjölkproduktionen sen när barnet är fött. Man behöver inte ha läckt en droppe men amningen kan fungera precis lika bra för det"
Källa

Mr R fick i alla fall fara och köpa amningsinlägg åt mig på OBS så i natt så sover jag i sport-bh med amningsinlägg i.. jag vill inte ha äcklig råmjölk i hela sängen. Blä! Och ja, jag är bitter över detta!


Så här kan inläggen se ut.. bilden är lånar från google.se

1 kommentarer

Anna R

05 Oct 2010 18:26

Haha.. Sandra då.. det är inte lätt alla dar:) vilken tur att du inte går och är gravid hela livet:)

Kommentera

Publiceras ej