Går det att göra rätt?

0kommentarer

Jag och Richard är barnvakt åt min lillebror som är 15 och fyller 16 i december. Ja, vi är barnvakt. Det är piss. Pratade nyss med min mor och fick veta att han varit i skolan vid nio i morse men sen dragit och inte kommit tillbaka. Hur tusan ska jag få han att gå i skolan? Gå dit med honom? Sitta utanför hans klassrum och se till att han är på lektionerna? Jag känner dock att jag inte har kraft och ork till en sådan grej, kan jag göra mer än att se till att han kliver upp på morgonen?

Jag känner mig en aning frustrerad över detta och vet verkligen inte vad jag ska göra för att göra rätt. För att få honom att göra rätt. Tips och råd mottages gärna.

Det possitiva med dagen är att mina övriga problem har löst sig tack vare min helt underbara och fantastiska Maddo. Hon har verkligen räddat mitt liv =).



Kommentera

Publiceras ej