10 dagar

2kommentarer

Idag så är Fille hela 10 dagar gammal.. tänk vad fort men ändå långsamt tiden går. Önskar dock att jag kunde få tillbaka min kropp jag hade innan graviditeten lite snabbare.


Vecka 5 i graviditeten

Vankande fetto några dagar innan förlossningen

10 dagar efter förlossningen - usch vad sakta det går ( men man får ju vara glad över att man minskar lite i alla fall)

Tänk om kroppen bara ville läka ihop nu så man kan börja gå långpromenader och träna, då är det ju inte omöjligt att åtminstonde komma ner till den kroppen man hade innan man vart gravid.

Någonting som faktiskt är possitivt är att jag får på mig mina gravidjeans igen och det gör mig grymt glad =) Idag så är jag dock ett flöto och orkar inte kliva ur mjukiskläderna ;D


Mysstund i amningsfotöljen som vi fick av mamma (aka den stolta mormorn) i julklapp. Filiph har fått för sig att han ska vägra äta om han inte får bli matad med flaska på natten och fy tusan vad dålig karaktär man har där vid tre på morgonen! =S Men på dagarna så går amningen rätt okej ändå.

Sen hade vi världens lyx natt, han åt vid halv elva, vid tre och vid åtta i morse. Dock så skrek han mer eller mindre konstant i en timme vid matningen vid tre innan vi gav upp och gav han flaskan så man var lite groggy ändå när man vaknade sen.

Stackars prinsen som blir så frustrerad att han skriker tills han kräks för att han är så frustrerad över att mjölken inte rinner ner i halsen på han utan ansträngning.
Så här mitt på dagen så kan man ju faktiskt skratta åt det men när man är där mitt i det så vill jag mest bara grina - hur värdelös känner man sig inte när man inte kan ge sitt barn mat? Så det är tur att det finns pump och ersättning.

Nu ska jag försöka packa upp en kartong som har stått hur länge som helst här i vardagsrummet. Min mormor och morfar kommer in på lördag och hälsar på så det är nog bäst att ha städat tills dess, eller vad tror ni?

2 kommentarer

Annah

06 Jan 2011 15:13

men så härligt, och du kommer se att kroppen går snabbt tillbaka, snabbare än du tror, ju längre du ammar ju snabbare går det också :)

Varför får han flaska på natten??

kram på er

Anna

06 Jan 2011 17:04

acht soo, då hänger jag med. Förstår dig, nattetid är det jobbigt att vakna till, själv så somnade jag ofta med skruttongen vid bröstet och sedan även han...

hoppas det ordnar upp sig iallalfall :)

Kommentera

Publiceras ej