Svar på fråga

3kommentarer

Fick en fråga jag tänkte svara på : "Ammar inte du?"

Svar :  Jo jag ammar, men jag har en helt fantastisk pump från Philips avent som jag fick använda och pumpa en gång på natten och en gång på morgonen. Efter den tiden så har alkoholen från de 4 glas vin jag drack gått ur kroppen så pass att det är en ofarlig mängd som går över till barnet om det ens är någonting kvar i mjölken.

Enligt livsmedelsverkets rekomendationer så är det okej att dricka ett till två glas vin (eller motsvarande) en till två gånger i veckan och ändå amma eftersom mängden alkohol som går över i brösmjölken är nästan obefintlig när man dricker så små mängder.

Jag fick även nyligen lära mig att det kan vara bra för mjölkproduktionen att dricka en öl då tydligen humlen främjar produktionen. Väldigt intressant och ganska otippat enligt mig. 

Men som sagt så drack jag fyra glas vin så därför valde jag att pumpa två gånger för att vara säker på att det inte skulle vara någon fara för Filiph att amma. Är du nöjd med svaret?

3 kommentarer

Anonym

16 Mar 2011 10:58

Man kanske ska ta sig en runda till lindex och kolla då efter byxorna och se om de har dom där också:)

Fina bilder på dig och fillepille föresten längre ner här !:)

Annah

16 Mar 2011 19:52

Kan ju på ett sätt förstå frågan också, men jag frågade ju samma sak så :P

Huvudsaken är ju att det inte går över till lillen.

Själv tror jag inte att jag skulle dricka medan jag ammade, men alla är vi olika och ska inte dömas minsta lilla efter det heller :D

Svante

16 Mar 2011 22:26

Gillar dig.

Kommentera

Publiceras ej