En månad med LCHF

1kommentarer

Det har tidvis varit en tung månad för mig. Sockerberoende delux är man ju så att avgifta kroppen från socker var inte tvärenkelt. Har "fuskat" två gånger, ena gången åt jag ca 10 chips och andra gången så åt jag en liten popcorn när vi var på bio.

På en månad så har jag gått ner 4.1 kg totalt.
Jag har gått ner 3% i kroppsfett (har en våg som mäter det).
Har även kört en koll med måttbandet och minskat en del
Rumpa : - 4,5 cm
mage : - 5 cm
midja : - 9,5 cm
arm : - 1 cm

Så det känns som att det fungerat ganska bra även om vågen inte visar några extrema siffror.

Jag beställde boken LCHF för hela familjen och den är verkligen toppenbra, överträffade mina förväntningar totalt. Många bra recept som är enkla att följa. Lite svårt att hitta ingridienserna till allt bara men det går om man letar lite.
image description
Mitt största beroende innan vi började med LCHF var coca-cola och i och med att man får dricka kolsyrat vatten (naturellt och även med smak) så gick det relativt smärtfritt att klara sig ur den lasten och inte ens må dåligt när någon annan dricker cola i min närhet längre.

Nu hoppas jag att jag ska kunna återuppta träningen lite mer i och med att richard slutar ha jour och förhoppningsvis så minskar jag ännu fortare i vikt då. Mitt mål är att nå min målvikt till Januari 2013, men förhoppningsvis gå ner en klädstorlek eller två till sommaren. =)

image description

Så för att sammanfatta, det är inte superenkelt som jag först trodde. Visst finns det där sötsuget och suget efter skräpmat där fortfarande men det är inte lika kraftigt längre, och jag märker själv att jag mår så mycket bättre nu så det är värt att fortsätta kämpa i alla fall nån månad till. Aldrig tidigare har jag minskat i omkrets så fort som jag gjort nu + gått ner i vikt o samtidigt fått vara mätt hela tiden. Att jag dessutom inte har tränat någonting är också ganska förvånande när jag tittar på resultaten. Får jag in lite träning så händer det nog grejer. =)

1 kommentarer

Bella

14 Mar 2012 16:48

Hade varit kul att träna ihop nån gång med dig, eller gå en långpromenad när vädret tillåter :D

Kommentera

Publiceras ej